UNA ALTRA ACTIVITAT, QUE FEM TRADICIONALMENT A INFANTIL, ÉS EL CONTE COL·LECTIU. AQUEST ANY SE'NS HA TIRAT EL TEMPS AL DAMUNT I ANEM AMB UNA MICA DE RETARD. EL TREBALL TRACTA DE FER UNA PETITA NARRACIÓ ENTRE TOTS I TOTES. CADA AULA ES RESPONSABILITZA D' UNA PART DEL CONTE. COMENÇA P-3 I CONTINUEM FINS P-5. UN COP ACABAT ES RELLEGEIX EL TEXT DE CADASCÚ I ES FA UN DIBUIX IL·LUSTRATIU DEL PROPI TEXT.
EL PROCÉS DE REALITZACIÓ ÉS DIFERENT A CADA AULA; EN EL CAS DELS PEIXOS HEM SEGUIT ELS SEGÜENTS PASSOS:
- ENTRE TOTS I TOTES, DESPRÉS DE LLEGIR ELS TEXTOS FETS, HEM ANAT CONTINUANT AMB LA HISTÒRIA. AIXÒ SÍ, TOTHOM HAVIA D' ESTAR D' ACORD AMB EL QUÈ VOLÍEM EXPLICAR.
- ENTREM A LA FASE DE LA IL·LUSTRACIÓ: COMPARANT CONTES DE L' AULA ENS HEM ADONAT QUE ELS DIBUIXOS EXPLIQUEN LA HISTÒRIA LLETRADA.
- PER GRUPS DE TAULA DECIDIM COM FER EL DIBUIX. EN COMENÇAR ENS ADONEM QUE NO ES TRACTA DE DIBUIXAR TOTS A L' HORA; SINÓ PARLAR DEL QUÈ VOLEM EXPLICAR, QUÈ ÉS EL MÉS IMPORTANT DEL NOSTRE TEXT, QUÈ DIBUIXAR, EN QUINA COMPOSICIÓ I QUI FA CADA COSA. COSTA UNA MICA, PERÒ HO ACONSEGUIM!!!
UNA VEGADA FETA TOTA LA COMPOSICIÓ PASSEM A DONAR-LI COLOR. AQUESTA VEGADA HO ANEM FENT TOTS A L' HORA SEMPRE QUE ES POT.
- AMB LES 4 IL·LUSTRACIONS FETES,
ARA ENS TOCA TRIAR LA QUE CREIEM QUE EXPLICA MÉS BÉ EL TEXT ( NO TRIEM EL NOSTRE DIBUIX, NI EL DELS AMICS NI EL QUE CREIEM QUE ESTÀ MILLOR DIBUIXAT). FEM UNES QUANTES VOTACIONS I AL FINAL EL TRIAT ÉS AQUEST!!!
NO SABEM COM CONTINUA NI COM ACABA EL CONTE AIXÍ QUE HAUREM D' ESPERAR....
Els resultats són molt bons però hi ha una cosa, que a nosaltres a casa, ens crida molt l'atenció. Com es nota que es treballa a classe, el pactar, treballar en equip, posar-se d'acord, respectar altres pensaments i desicions...Es fan grans!
ResponEliminaPeixos sou moooolt bons!!
Maria